Возможно, это покажется странным, но документы (проект Приказа МВД Украины "Об утверждении Положения о подразделении милиции особого назначения "Беркут", само Положение, подписанное начальником Департамента общественной безопасности генералом Крикуном и утвержденное заместителем министра Ратушняком, а также пояснительная записка за подписью того же замминистра) попали ко мне не через Общественный совет при МВД Украины, членом которого я состою.
Документы сделались достоянием общественности благодаря журналистам проекта "Дорожный Контроль". Предлагаю ознакомиться с ними всем, в том числе и членам Общественного совета при МВД Украины, посетившим киевский "Беркут" и разработавшим рекомендации по решению всех проблем. Кстати, не ищите "рекомендации" в открытом доступе - их там нет. Вот текст этого секретного документа, над созданием которого трудились лучшие умы Совета:
Документы сделались достоянием общественности благодаря журналистам проекта "Дорожный Контроль". Предлагаю ознакомиться с ними всем, в том числе и членам Общественного совета при МВД Украины, посетившим киевский "Беркут" и разработавшим рекомендации по решению всех проблем. Кстати, не ищите "рекомендации" в открытом доступе - их там нет. Вот текст этого секретного документа, над созданием которого трудились лучшие умы Совета:
Міністру внутрішніх справ України
Захарченку Віталію Юрійовичу
м.
Київ, вул. Богомольця, 10
Копія: Раднику МВС України
Генералу внутрішньої служби України
Дурдинцю Василю Васильовичу
м.
Київ, вул. Богомольця, 10
|
Голови Громадської ради при Міністерстві
внутрішніх справ України
Коваленка Анатолія Анатолійовича
м.
Київ, вул. Богомольця, 10
|
м. Київ, 06.06.13
Вих. № 060613-2
Шановний Віталію Юрійовичу!
Висловлюємо Вам
вдячність за надану можливість відвідати полк міліції особливого призначення
«Беркут», об’єктивно побачити та проаналізувати всі існуючи на сьогодні
проблеми.
Перше, що
необхідно констатувати - наявна колосальна різниця між технічним та
соціально-побутовим забезпеченням працівників полку. Співробітникам Беркуту
надана можливість працювати із сучасними зразками технічних засобів,
необхідними для виконання службових обов’язків, адже техніка та спеціальні
засоби, що використовуються полком, вражають технологічністю, сучасністю та
результативністю, проте фахівці полку зовсім не мають належного
соціально-побутового забезпечення. Кімнати, в яких живуть співробітники МОП
«Беркут», зовсім не придатні для проживання, дуже маленькі, знаходяться у
жахливому аварійному стані. В одній кімнаті мешкають по три працівники. Такі умови,
в яких співробітники МОП «Беркут» проживають, принижують честь і гідність
людини і є неприпустимими умовами проживання для представників державного
органу виконавчої влади із такими важливими завданнями, як захист життя, здоров`я,
прав і свобод громадян. Ігрові
майданчики для дітей працівників «Беркуту» знаходяться на території робочої
бази. Таким чином, діти стають очевидцями сцен жорстоких в психологічному плані
операцій – тренувань, що суперечить нормам національних та міжнародних
стандартів по правам дитини.
Соціально-побутове
забезпечення – показник турботи держави та чинник відчуття захищеності людини.
В цьому сенсі, співробітники Беркуту зовсім не мають ні турботи держави, ні
відчуття захищеності. Все це не може не впливати на професійний настрій
працівника МОП «Беркут», формування його негативного відношення до оточуючого
середовища та, навіть, до держави в цілому. Враховуючи викладене вище,
неможливо говорити про престиж професії і, як наслідок, позиціонування
позитивного іміджу працівника МОП «Беркут» є вкрай проблематичним.
Друге,
громадськість не володіє об’єктивною інформацією про полк міліції особливого
призначення «Беркут». Пересічний громадянин «знає» Беркут тільки із сюжетів
конфліктних ситуацій, що виникають під час мирних заходів, хоча охорона
громадського порядку під час мирних заходів – тільки одне із численних завдань
полку.
Третє,
відсутність спеціального законодавчого регулювання суспільних відносин під час
проведення мирних зібрань – одна із найголовніших проблем сьогодення. Міліція,
як суб’єкт, який приймає участь у мирних зібраннях у зв’язку із виконанням
професійних обов’язків, на сьогодні є заручником ситуації, адже не має
визначеного на законодавчому рівні алгоритму поведінки ані учасників мирних
зібрань, ані самої міліції. Загальні норми права у цій сфері суспільних
відносин не врегульовують такі відносини належним чином. Як результат, міліцію,
постійно звинувачують у незаконному обмежені реалізації права громадян на мирні
зібрання, у перевищені повноважень, або навпаки у бездіяльності. Дуже часто
надати об’єктивну оцінку тим чи іншим подіям, які трапляються під час мирних
заходів, просто неможливо, оскільки будь-який інцидент переноситься у політичну
площину і стає предметом необґрунтованих спекуляцій. Яскравим прикладом цього є
події по вул. Велика Житомирська 18 травня у м. Києві.
Таким чином, для вирішення висвітлених вище основних
проблем:
1. Пропонуємо
вжити необхідних заходів для забезпечення працівників МОВ «Беркут» належними
умовами проживання, використовуючи фінансові можливості не тільки для
технічного оснащення працівників Беркуту, а і для забезпечення «беркутівців»
належними умовами життя. Кімнати гуртожитку потребують негайного ремонту та
переобладнання. Сімейним працівникам МОП «Беркут» необхідно виділити окремі
гуртожитки. Проведення тренувань, навчальних операцій співробітників полку
вважаємо необхідно винести на спеціальні полігони, за межі території робочої
бази, на якій проживають сім`ї працівників МОП «Беркут».
2. Вважаємо
за доцільне розробити законопроект про міліцію особливого призначення «Беркут»,
чітко визначити сферу діяльності підрозділу, межі повноважень тощо. Внести
зміни у пенсійне законодавство України, в аспекті зменшення кількості вислуги
років для працівників МОП «Беркут». Гарантувати безкоштовне медичне
обслуговування та страхування, враховуючи особливо небезпечний характер роботи.
3. Громадська
рада направила до Верховної ради України звернення щодо необхідності
якнайшвидше розглянути законопроект і прийняти Закон України «Про свободу мирних
зібрань». Громадська рада висловлює готовність взяти участь у доопрацюванні
та/або експертизі законопроекту «Про свободу мирних зібрань».
Заздалегідь вдячні,
З повагою,
Голова Громадської
ради
Анатолій Коваленко
Итак, проект документа МВД Украины…
Ключевая фраза всего этого находится пункте 8 Пояснительной записки - "проект приказа не требует обсуждения с общественностью". Т.е. приказ касается общественной безопасности, которая [общественная безопасность] совершенно не касается интересов этой самой общественности. По мнению замминистра Ратушняка…
Кстати, на заседании Общественного совета при МВД Украины, которое состоялось после полугодового перерыва 30 сентября с.г., вопрос сотрудничества с "Дорожным контролем" даже не был поставлен в повестку дня. Видимо, у господина Захарченко прежняя концепция поменялась…
Продолжение следует...
Комментариев нет:
Отправить комментарий